wemake wemake wemake

כנס שגרירים לציון יום השואה הבינלאומי

שר האנרגיה יובל שטייניץ ושגרירים זרים השתתפו בטקס לציון יום הזיכרון הבין-לאומי להנצחת השואה שנערך במכון משואה ב 25.1.2019, בשיתוף משרד החוץ.
השנה עמד הטקס בסימן: התגברות האנטישמיות והגזענות בעולם.

מדברי השר שטייניץ: "העולם לא למד את לקחי השואה. איראן של היום דומה לגרמניה הנאצית; העולם עושה מעט מאוד כנגד התוקפנות האיראנית שמנסה להשמיד את המדינה היהודית מתוך שטח סוריה".

השגריר הרוסי בישראל, אנטולי ויקטורוב, ייצג את הקהילה הדיפלומטית בנאום פומבי ראשון של שגריר רוסיה בישראל. הוא הדגיש בדבריו את מחויבותה של רוסיה ושל הנשיא פוטין להילחם במכחישי השואה ובקריאתה של רוסיה לנקוט צעדים כנגד כל ניסיון כזה.בנוסף, הוא הזכיר את תפקידה המכריע של רוסיה בהכנעת גרמניה במלחמה וציין שאלפי יהודים רוסים היו חלק בצבא האדום שתרם רבות לתבוסת המכונה הנאצית.

ריצ'רד אלן גרין, עורך חדשות בכיר ב-CNN שהוביל את הסקר שערכה הרשת בנובמבר האחרון, לפיו האנטישמיות באירופה חיה ובועטת, דיבר בפני הנוכחים על הסיבות לעריכת הסקר ועל ההשלכות שלו.

פרופ' יהודה באואר, מגדולי חוקרי השואה בימינו אמר שהאנטישמיות היא לא בעיה יהודית אלא בעיה עולמית. "אנטישמיות משחיתה בכל מקום בו, היא הורסת את החברה, את הפוליטיקה, את הכלכלה ואת התרבות ולכן מאבק באנטישמיות הוא מאבק למען האנושות".

לסיכום, איה בן נפתלי, מנכ"ל מכון משואה: "בזכרו את השואה, על העולם לדעת שהאנטישמיות מהווה אות אזהרה לכל חברה ליברלית ודמוקרטית. השנאה מתחילה ביהודים אך לעולם לא נגמרת בהם. בעשורים הראשונים שלאחר מלחמת העולם השנייה והשואה, דומה היה שהזוועות שנחשפו יהוו לעד בלם בפני כל ביטוי של גזענות ואנטישמיות. אולם, האמונה בעולם חופשי ונאור שהתגבשה בשנות ה-50 של המאה שחלפה הומרה במפנה המאה ה-21 בתהליכים מואצים של רדיקליזציה גזענית, של אנטישמיות ושל שנאת זרים."

 

פרופ' יהודה באואור מרצה בטקס יום הזיכרון הבין-לאומי להנצחת קרבנות השואה

Powered by
כלי נגישות

Powered by - Wemake